OCHRONA ŚRODOWISKA, STUDIA STACJONARNE I STOPNIA
czas trwania: 3,5 roku (7 semestrów)
uzyskany tytuł zawodowy: inżynier
profil studiów: ogólnoakademicki
Krótkie wprowadzenie
Student podczas studiów I stopnia na kierunku OCHRONA ŚRODOWISKA uzyskuje kompleksową wiedzę związaną z zagrożeniami środowiska powiązaną z działalnością człowieka oraz zasadami waloryzacji środowiska i sporządzania oceny oddziaływania na środowisko. Podczas studiów student ocenia możliwości stosowania w praktyce technologii ochrony środowiska, w tym metod rekultywacji terenów zdegradowanych oraz renaturyzacji środowiska.
I rok
Na pierwszym rok studiów student realizuje takie przedmioty podstawowe jak: matematyka, botanika, zoologia, fizyka, chemia, geologia z geomorfologią. Studenci zostają również wprowadzeni w zagadnienia związane z ochroną środowiska na przedmiocie „Propedeutyka ochrony środowiska”
II rok
Drugi rok studiów to dalsze zgłębianie wiedzy z zakresu przedmiotów podstawowych jak: mikrobiologia, biochemia, przedmiotów kierunkowych jak: ekologia, meteorologia i klimatologia, technologie ochrony atmosfery oraz uzupełniających (fakultatywnych) – do wyboru przez studenta. Ważną częścią programu kształcenia jest praktyka zawodowa realizowana po ukończeniu drugiego roku studiów (4 tygodniowa).
III i IV rok
Na roku III i IV realizowane są głównie przedmioty kierunkowe: zagrożenia cywilizacyjne i zrównoważony rozwój, hydrologia, technologie gospodarki wodno-ściekowej, renaturyzacja wód, podstawy gospodarki leśnej, podstawy produkcji rolniczej, technologie gospodarki odpadami, ochrony gleb, rekultywacja terenów zdegradowanych, prawo w ochronie środowiska, finansowanie ochrony środowiska, monitoring środowiska, ochrona przyrody, oceny oddziaływania na środowisko oraz uzupełniające (fakultatywne) – do wyboru przez studenta. Po 6 semestrze realizowana jest 4 tygodniowa praktyka inżynierska.
Aktualny program studiów znajdziesz tutaj.
W trakcie studiów I stopnia absolwent uzyska łącznie 210 punktów ECTS.
Absolwent kierunku Ochrona Środowiska jest przygotowany do organizacji pracy w przedsiębiorstwie oraz do kierowania zespołami ludzkimi. Posiada umiejętność przetwarzania danych korzystając z technik komputerowych. Zna język obcy na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz umie posługiwać się językiem specjalistycznym z zakresu ochrony środowiska. Jest przygotowany do pracy w laboratoriach badawczych i kontrolnych, instytucjach odpowiedzialnych za ochronę środowiska, jednostkach administracji i samorządu terytorialnego, a także w rolnictwie i przemyśle.
OCHRONA ŚRODOWISKA, STUDIA STACJONARNE II STOPNIA
czas trwania: 1,5 roku (3 semestry)
specjalności:
uzyskany tytuł zawodowy: magister inżynier
profil studiów: ogólnoakademicki
Krótkie wprowadzenie
Student podczas studiów na kierunku OCHRONA ŚRODOWISKA uzyskuje kompleksową wiedzę z zakresu nauk przyrodniczych oraz technicznych. Jest przygotowany do: wykonywania badań z zakresu analizy instrumentalnej, przetwarzania danych w oparciu o techniki informatyczne, opracowywania i analizy wyników, prezentowania wiedzy w określonej specjalności, a także zarządzania i kierowania zespołami ludzkimi.
I rok
Na pierwszym rok studiów student realizuje takie przedmioty podstawowe jak: statystyka i modelowanie, ekotoksykologia a wśród przedmiotów kierunkowych doradztwo ekologiczne, planowanie przestrzenne, politykę ekologiczną, zarządzanie środowiskiem.
II rok
Drugi rok studiów to dalsze zgłębianie wiedzy z zakresu przedmiotów kierunkowych specjalizacyjnych przypisanych poszczególnym ścieżkom kształcenia, a także na zajęciach seminaryjnych, w szczególny sposób przygotowujących studentów do samodzielnej pracy oraz wyrabiających umiejętności prezentacji problemów i wyników badań naukowych.
Aktualny program studiów znajdziesz tutaj.
W trakcie studiów II stopnia absolwent uzyska łącznie 90 punktów ECTS.
Absolwenci kierunku Ochrona środowiska mogą być zatrudniani w specjalistycznych instytucjach zajmujących się analizą stanu i monitoringu środowiska, instytutach naukowo-badawczych i badawczo-rozwojowych, jednostkach doradczych i upowszechnieniowych oraz jednostkach samorządu terytorialnego i przedsiębiorstwach. Posiadają odpowiednie przygotowanie do pracy w szkolnictwie (po uzupełnieniu wykształcenia w Międzywydziałowym Studium Pedagogicznym).